Sunday, November 13, 2011

how english is important~

hurm
post nie bukan sebab
19 hb nie aku nak muet
*tapi aku x stady pon lagi buat macam org terer padahal tuii~:D

bile ntah
aku ade donlod 'binu'
mcm browser laa
pastuh ade laa binu messenger, binu chat, binu quran, binu fb, twitter bla bla bla
bukan laa nak sngt mnde2 chat tuh
cume dlm binu tu ade library
novel2 english online
sbb tu donlod
*burok benor bunyinye-donlod
HAHA
ape2 lahh

pastuh
tibe2 kat messenger tuh
ade laa sorang mamat nieyh
say hi
aku saje je memndgkn dye org luar negara so tak kesah sngt
jawab lah 'hi'
pastuh tbe2 pnjg lahh boraknya
hurmm
he is from india
eheh
tapi bukan calang2 india laa
dah graduate
pharmacy study
english cair, 
*aku pekat, bantai je..:D

tp
yg paling menyeramkannya

'are u hindu?'
-die tanye
'no, i'm muslim'
'i'm CHRISTIAN.do you read quran daily??'
'err,, yes.why??'
'nothing.just regularly asked'
-.-
boleh pulak kan?
nak uji aku alim ke tak ke??
haha..ha~

takot jugak laahh mase tu
christian kutt tanye pasal quran
naseb lepas tu oke je
kalo tak mati laa aku nak debat pasal islam
ckp melayu ponn merangkak nak berdebat 
ni kan english
mmg memalukanlah
tsk tsk tsk

dan lagi
dia tanye,

'do u hv bf??'
-dia

'ahah, what a question.yet, no'

'haha. i thought teens a craze bout having a bf'

haha
sengal
tahu ahh kau tak teens
*dia 24

so,kat sini
bukan nak ckp 
'wuuu~mamat india ngorat aku'
atau
'wuu~aku nak ngorat mamat india'
haha
nonsense sangat sangatlahh
tak tak TIDAK
*nak cr yg puteh cket
since aku gelap bia bake jadi puteh
huahuahua
jahat gilaa
-.-
tapi,
nak ckp nye
well, bahase arab mmg penting
bahase syurga, bahase quran
dan bahase melayu
bahase ibunda
juge penting
TAPI
mcm mane nak berdakwah kalau 
jumpe dgn org speaking caerr mcm kat atas??
kalau tak pandai
mmg x ke mane lahh jihad kann
jadinya,
english is important
bukan saje dlm aspek dunia dan ilmu dunia
tp jugak dalam agama
setuju??
^^

x setuju sudah

'what r u doin?'
-dia

'noting, having a semester break.super damn bored'

'haha.dont be bored. i may help you'

erk
o_0
*sbnrnye nak try belatih speaking je nan dia
haha.jahat gunakan org.kan dah kena.padan muka
-.-

chill~
=)


No comments: