Friday, November 4, 2011

kamu tak akan tahu

kamu tak akan tahu
1.hati orang
2.perkare akan datang

kerana itu,
jgn ckp sebarangan

mungkin kadang2 kita tak suka pe org lain buat
ape orang lain suke
sebab kite tak tahu hati die
tak tahu kenape die buat mcm tu
dan mungkin
bile bnde yg same jadi kat kite
baru kite tahu kenape
dan masa tu,
seperti kite makan kate-kate sendiri bukan?
jadi
selalu-selau lah berfikiran positif
tak baik suuzzan kan??
taw ape suuzzan?
maksodnye, bersangke buruk
contoh,
once, aku ade tngk budak kat u aku
die tak bertudung laboh mcm org lain,
dan mule2, aku pon suuzzan,
x suka kat dia
padahal tak patot aku ckp mcm tu
tibe2 dpt tau,
die tu sbnrnye berasal dr keluarga yg tak betudung langsung
cuma dia yang bertudung
mase tu aku rase
aku termakan anggapan sendiri
aku mule respect die
rase terok dlu sbb suuzzan
tambhan sekarang
dia dah labuhkan tudung tutup dada
lagi aku respect
dari situ dpt pengajaran,
x semua orang sekeliling kite
ikut care yg kite suke
tp jgn cepat melatah
cepat tak suka itu ini
kite pon bnyk kurang nye kan??
=)
so, kite kene husnuzzan
haha
kan hanis??;D
arb sy tak power lagi mcm awak.hee

kedua,
perkare yg akan dtg,
tolong dan tolong
jgn ckp ttg perkare yg akan dtg dgn yakinnya
contoh
'saya tak akan suka kat dia!'
hey dude,
do you have any idea what have god wrote on your fate??
kite tak tahu ketentuan tuhan,
rezki tuhan,
jadi, jgn yakin dgn perkare yg blom terjadi
sbb tulah,
pentingnya kite berserah pada tuhan
apa2 pon semuanya kembali kepade die

jadi kesimpulannya
awas kata-kata kamu

'iman seorang hamba ALLAH tidak akan lurus
dan hatinya tidak akan lurus
sebelum LIDAHnya lurus'


take a lesson,
and learn
as what i did.=)

No comments: