Monday, February 6, 2012

kawan lain lain

dalam hidup aku
rasanya dah banyak kawan kawan aku kenal
dan banyak jugak dah yg tak ingat
since sekolah rendah aku ada tiga
sekolah menengah dua
u, ada...eh, belom u lagi
tamhidi baru
hehe

tp dlm banyak2  tu
tak dapat lagi cari ganti pada kawan2 yg terbaek
masa sekolah menengah
yg kenal aku dalam luar
yg tahu aku kuat marah nangis merajuk mengada bagaibagai
tak ada

sekarang pon
walauppon dah ada budakbudak rumah
yg dah nak dekat setaon duk sama sama
seems like diorang tak faham n kenal aku lagi

dan selalunya
bagi aku laa
kalau kawan2 yg betol2 baek
aku akan gaduh2 dgn dia
tp spanjang kat usim
takda lagi
sakit hati pendam
buat2 lupa
sebab
bukan nak cari gaduh
tp sebenarnya
bila dgn someone tu kita dah gaduh
kita maken kenal dia macammana
apa yg dia tak suka
perangai dia dr jenis apa

dan selalunya
kawan yg aku boleh cerita masalah tu la yg aku rasa aku boleh rapat
so far,
adalah sorang dua kat usim tuh
tp
tak serapat mana

maybe semua sibuk
nak kenal hati budi masing2 pun tak sempat mana
mungkinlahkkan

apa2 pun
tiap kali aku rasa org tu sengal
tak kena dgn aku
tak serasi
aku pon fikir aku ni macammana
maybe kita pon lagi sengal dari dia kan?

kadang2 kita sakit hati dgn cara org tu layan kita
mungkin kita layan org lain pon mcm tu
so,
pendek kata
you deserve it
what goes around comes around

tp kadang2
tu ujian tuhan
jadi bersabar tu cara terbaik
tp untuk buat 'cara terbaik'
hanya org2 tebaik je mampu
aku?
kadang2 belum sampai tahap tu

kadang2 tu
bila aku sakit hati
aku senyap
jauh2 dari diaorang
tp kesian jugak
they still try to approach
rasa mcm aku selfish
atau maybe dorang taktaw pon aku sakit hati
what else can we do
manusia itu lemah
hanya ALLAH yg maha tahu

takpelah
kita tak boleh mengharap dikelilingi orang yg baik sempurna ikut citarasa
sbb
kita siapa??

tamat

No comments: