Tuesday, May 8, 2012

politik

okeh
aku tak suka ckp politik
dan dlm bnyk2 post kat blog ni pon
takde satu pon lagi yg sentuh isu nih
except for this one

well,
sbbnye?
sbb najib
hahaha
taklah,
or maybe ye kot
ntah

tadi
ade pengumuman pasal 'durian runtuh' kat masyarakat felda
aku pon a part of 'masyarakat felda'
tp yg pasti
kami bukan keluarga peneroka yg sekarang tgh riang gumbira
as najib bg bonus 15 ribu
heh
jeles?
sikit
sbb aku tngk golongan ayah2 kami ank pegawai
yg bertungkus lumus siang malam memproses hasil
sedang si peneroka pemilik tanah
cuma pemilik
maaf anak2 peneroka
tapi itu kenyataan

tp tak kesah
rezki masing2
tuhan dah tentukan

cuma nak kata,
mase najib umumkan durian runtuh tadi,
kenape perlu sebut 
'ini hanya untuk orang2 yg jujur menyokong kami'
'jadah haram (si pembangkang) nak terima wang tak hari ni'

duit yg diberi tu
ape semata-mata atas dasar politik?
atau sbb pilihan raya dah nak dekat
perlu dikelas kelaskan rakyat atas dasar menyokong atau membangkang?

bukankah pemimpin sepatutnye adil kepade semua?

oke sudah
cukup berpolitik
aku cume bersoal?
berpihak kepade mane2 pihak
malas nak fikir

cukup setakat itu

*oh semalam aku mimpi pelik2 lagi
org yg tak pernah difikir
tibe2 ade dlm mimpi
-fikri dak sc tulen intek-
mmg super duper pelik.
lenkali kiter pnjgkan lg cter mimpi2 pelik nih
okeh?

No comments: