Sunday, September 15, 2013

amanah

hai assalamualaikum
now is 9.o7 am
ittew rase awal sgt ittew bgn hari ni
hewhew

ok dah menggedik

saja nak buat post
nak meluah isi hati jiwa raga sikit

hari tu
aku conduct pilihanraya kos
dah sem lps tetibe terlantik jadi spr gitu
so mainlah peranan kan

dalam pilihanraya tu
nak tentukan 4 jawatan tertinggi kos

gua tak pernah aspek ape ape
eh ape ni ber gua gua
tp hari tu
tak tahu mana salah silapnya
gua menang undi jadi penolong
wahh bongkak gilaa ayat
ni patut kena pelempang se das
kahkah

aku tak pernah berangan pun
tak pernah teringin
mmg laa terasa nak berjawatan
tp takdela sampai ke tahap tu
kecik kecik jadi kuli batak dah lah

yelah bukan tinggi pun setakat penolong kos
tp peranan die penting laa jugak kalau tngk yg previous

haih
ujian lah agaknya

aku kalau boleh nak tolak habis habisan
tp setiap kali aku nak tolak,
org kata

'people have trust on you. please dont disappoint them'
'you can do it. we'll help'

ahh
stress jugak mule mule
n masih stress skrg

aku ni bukan lah jenis pencetus
ada idea melimpah ruah
alert dgn isu semasa
tahu kena buat apa

aku ni orangnya pengikut
give me orders, i'll obey
maybe perfectly
because imma task oriented people
but if you gonna ask me for ideas
please, do think again

aku tak mcm ni dulu
bkn tak pernah jd leader
tp sekarang
the situation is very different
the responsible feels so big
the community got smarter
the problems are complicated

dahlah tak pernah sepatah haram pun beramah mesra ngan si ketua

tp aku cuba
sampai sekarang aku cuba
walaupun aku jenis yg lima minit nak pukul 8 baru gerak g kelas
tp aku cuba dtg awal
and walaupun aku tak suka capap2 kat group
aku cuba tolong kalau disuruh
and aku cuba communicate dgn org yg tak biasa walaupun hakikatnya aku cukup tak suka

aku still fikir
kenapelaa dorang undi aku
sebelum ni aku rase i'm a least favorable choice

tp hakikatnya
ada bahagian diri kita yango rang lebih tahu
dan ada jugak yg kita lebih tau

maybe undian tu atas 'bahagian' aku yg org lebih tau
and i hope that it will be good enough
haih
ujian tu ujian

aku tak mintak orang hormat aku lelebih
aku tak mintak orang kata aku yang terbaik
aku just nak jadi leader yg orang tak benci
yg org rase selesa nak corporate

and aku cuba kawal segala kelemahan aku
cuba kawal emosi amarah aku
cuba ubah sikap sambil lewa tunggu orang buat
cuba alert dgn tanggungjawab sendiri
dan
cuba jadi servant yg terbaik utk semua
because a leader is the people's servant

semoga kau beri kekuatan ya rabb

amin ya rabbal alaminn.

No comments: