Saturday, October 15, 2011

people~

bak kata orang,
rambut sama hitam, hati lain-lain
tp skrg rambut pon dah lain2 kaler.ye dok?=_=''

sebab hati lain-lain
citarasa lain-lain
sebab citarasa lain lain lah
org tak berebut benda yg sama
berebut orang yang sama
kan..
tapi ada jugak berebut
itu special kes lah
but i'm not that kind of 'special'
berebut?tidaklah, nak sangat, ambik.senangcerita
so,
bila dah macam tu
tolong2lahh
jaga dan hormat citarasa org lain
kalau dah tak suka apa yang orang lain suka
just senyap atau paling tidak
cakap je lah
'sowi, saya tak minat'
cukup kan?
perlu ke nak over the top sampai
'eeeeee, x best langsung'
'eeee, x smart langsung'
perlu ke nak kutuk?
tak suroh pon kau suke ape yang aku suke
for sure lah kan =_=''
jadi
konklusinya
jagalah mulut
hormat orang kalau nak orang lain hormat kita
life is simple
dont make it complicatedlah kan

seterusnye
cara tiap orang menerima itu berbeza
jadi, janganlah anggap setiap apa yang kita mahu beri
akan diterima semua
contoh,
kita pandai bercakap
nak jadi kaunselor lah katekan
(errr,, aku kot nak jadi kaunselor=_+)
tapi, sepandai-pandai kita pon
x semua orang suka
bila kita mengayat bagai panjang berjela
nak kaunseling lah katekan
cara orang menerima lain-lain
ada yang suka bercakap dalamperspektif islam
cepat lembut hati
tapi ada yang tak
tak suka bukan bermakna dia tak percaya agama
tapi itu cara dia
just belajar terima
orang sekeliling dengan sifatnya sendiri
jgn berharap
tiap orang yang dekat dengan kita
yang kita nak kawan tuh
memenuhi citarasa sendiri je
itu maknanya tak hormat cara orang lain
same dengan perkare mule-mule tadi

hurm
yup
aku pon bnyk kurangnye
tak layak nak ckp n nasihat2 mcm org bagos
tp
perluke nak tunggu manusia sebagos RASULULLAH
untuk kita menerima nasihat?
bolehke?
mungkin tak akan ada

dan oh satu lagi
tolong
saya tak suka awak buruk2kan cikgu--cikgu saya
sebab ibu saya ajar
seburuk atau seteruk mana pon cikgu tu
kita kena hormat
sebab keberkatan ilmu itu dari lubuk hati dia
saya tak pernah kata apa2 kat cikgu awak
jadi tolong
hormat cikgu saya
siapa awak untuuk tentang dia
ilmu awak jaoh lagi sedikit dari dia bukan?
sedarlah diri

-sekian-

No comments: