Wednesday, November 2, 2011

cuti ouh~

akhirnya..
cuti juga..
(yelah..usim bukan sng nak bg cuti.-,-)

btw
mungkin dah lmbt gle nak cter pasal usim
tp suke hati lah kan
lagipon,
x kenal maka xcinta
x cinta maka tak tulis
bila dah cinta
baru ditulis
huu

jujurnye
mase mule2 masok dule
sesangatla stress
tak pena lagi aku jumpe u dlm malaysia nie
yg kolej kediaman die
setengah jam dari u
tapi usim, itulah keunikannya
haha-.-
penat kot
tiap2 arie bgn awal
tiap2 ptg balek lewat
berebut2 naek bas
kalah rase org tawaf kat mekah nuh
kalau jatuh mang mati kene pijak
pdhl pintu bas punyelah kecik
nak buat mcm mane
semua nak duduk
aku pon takde laa nak berdiri 25 minit dlm bas yg slalu brek2 tak tentu tuh kan
inertia sangat tinggi
so, org rebut, aku rebut lah jugak
dan selalunya, usaha berhasil.huahuahua

tapi sekarang,
yang rebut2 tu lah seronok
yang kena naik bas tu lah seronok
baru rase bersyukur naik bas dapat duduk
bak kate sorang akak senior tuh
'kalau naik bas express
rase x adventure langsung
naik2 terus duduk
takde rebut2..haha..
bagoslah kak,
kalau lebih ramai org mcm akak
mesti pkck2 bas usim tu bahagia..:D

dan usim
kawasannye sangatlah luas
hujung dunie lah katekan
jadi, jarak satu bangunan ke bangunan yang lain
fewhhhh..jaoh.-.-
nak pergi library tercungap2
takot tngk library yg tersergam inDah tapi nmpk jauh dari pandangan
haha
padahal library tu punye la syiok
mcm2 aneka bilik ada
kengkwn aku suke lah pegi
aku tak.-.-
takot sbb jaooh sangat nak meredah matahari
haha
pemalas ckp je laa kan..;D

dan u mana lagi yang ada polis trafik bagai
siap uniform n motor yang tertempek besar .USIM
motor polis yang besar smart gile tu ouh
tak sangke
yelah
laluan trafik usim sentiasa sesak
dengan bas2 yang aku tak terkire sampai sekarang banyaknye
bermacam warne, rupe, dan kekuatan aircond yang berbeza
ngeh2.

dan sekarang
alah bisa tegal biasa lah
lagipon
syukur kut duk usim
dpt housemate2 dan kengkwn yang rase malu nak wat dose
ye,,mmg sepatutnye malu dgn tuhan,
bkn dgn org,
tp, in a way another, persekitaran membantu kan kan??
walaupon aku tahu, aku tak sebaik mereka
at least pengaruh baik yang positiv tu akan diserap sedikit demi sedikit
syukurlah
mungkin tuhan makbulkan doa saya
'nak masuk intek balek'
sbb persekitaran yg agak terpelihara
so, DIA campakkanlah aku ke usim
dgn persekitaran yang jauh lebih baik dari INTek
ALHAMDULILLAH..=)

so,
harap sangatlah aku tak fail dan kena buang
biarlah aku tak dpt amek psikologi keidaman tu pon
bnyk lg cabang lain yg boleh cube
dan
kite tak patot merungut
bile tuhan dah tetapkan sesuatu untuk kite
susah senang pon
tuhan je tau kenapa DIA buat semua tu
bukan hak kita untuk persoalkan
tapi biasalah
lumrah manusia, tak pernah puas dgn apa yg dimiliki
jadi, belajar-belajarlah untuk puas
dan menghargai.

sekian tazkirah tengah hari..huahuahua
:p
dan ouh
sebelum tamat
ini kegemaran sy yg baru sekarang
walaupon bukan lah bemaksod pape lagu nie utk aku
tapi, ianya syiokk dude..;)

1 comment:

NajwaZin said...

Alalala lambatnya update blog!! :)

hehe btw, haritu akak g usim, saje anta adik jumpa kawan dia, and my sis pun kerja situ dekat finance unit- audit lah tapi.

memang tak boleh tuka ea kos?